18. 2013

červen

Koupím si předplacenku

Dnes po mě opět otec hodil fakturu za telefon stejně jako vždycky, když mám přestřelený účet. Při pohledu na skoro trojnásobnou částku než obvykle mě málem omylo. Po chvilce luštění faktury jsem pochopil, že je nárůst kvůli hromady SMSek a zrušení balíčku na SMSky zdarma. Přitom mi minulý měsíc přišla zpráva, že mi mají rušit extra minuty, které mi dali (stejně jako SMSky) jako bonus při přesvědčování, abych ještě zůstal. Stejnou informaci jsem dostal i na infolince, když jsem se ptal, proč mi vlastně minuty ruší. Údajně byly jen na rok díky podpisu smlouvy (což jsem chápal, balíček extra minut mi při smlouvání nikdo nenabízel). Proto jsem omezil volání a raději víc psal a takhle se mi to vymstilo, protože balíček volných minut zůstal nedotčený. Na infolince mi řekli jedinou podstatnou informaci. Že u O2 nemám od začátku roku smlouvu (divné, protože když jsem tři měsíce zpátky ukecával opožděnou platbu a přemrštěnou pokutu a chtěl jsem odejít, řekli mi opak).

To mě solidně vytočilo a jal jsem se hledat alternativu, pokud se mi nepodaří aktuální paušál udržet. Platit jsem rozhodně nechtěl, a pokud by nebylo zbytí, byl jsem rozhodnutý jít jinam, protože tyhle kiksy už mě přestávají bavit.

Jako první jsem otevřel web Vodafone a hledal nějaké rozumné paušály. Rozumné v té míře, aby nabízely pokud možno totéž co mám nyní za stejné peníze. Čili 250 SMS a 60 minut. Do všech sítí a bez jiných omezení a podmínek s ochotou klidně podepsat smlouvu.

Jaké bylo moje překvapení, když jsem našel jen dvě možnosti. Pořídit si nesmyslný „neomezený“ paušál za nehorázné peníze, „neomezený“ paušál do vlastní sítě za stejně přestřelenou cenu, nebo studentský tarif, který mi absolutně nevyhovoval a je k němu internet do mobilu, který nechci. Žádná možnost sestavit si balíček na míru jako tomu bylo loni, když jsem hledal alternativu a nakonec nevybral. No co, třeba to na webu nemají aby nalákali idioty na „neomezené“ paušály, které vlastně běžný člověk nepotřebuje. Bohužel na prodejně mi nabídli totéž a když se ptali, co mám teď, jen zakroutili hlavou se slovy, že tak dobrý tarif mi rozhodně nabídnout nemohou. Aspoň chválím přístup obsluhy, která se mi nesnažila nutit žádné nesmysly, když jsem jasně řekl svoje požadavky.

U T-mobile jsem taky nenašel nic jiného, než „neomezené“ tarify a další nesmyslný tarif pro mladé. Na prodejně se mě usměvavá stokilová slečna neustále snažila nalákat na neomezené volání a SMS v rámci pěti čísel a až po třetím odmítnutí s vysvětlením, že pět čísel je pro mě úplně, ale úplně na nic, pochopila, a nabídla mi jako jedinou alternativu „neomezený“ tarif do vlastní sítě s balíčekem 200 SMS do všech sítí za krásných 599Kč. No nekupto vole.

Se smutným pohledem jsem nakráčel do prodejny O2 a snažil se vyreklamovat fakturu. První dotaz padl na to, jestli mám ještě SMS informující o zrušení volných minut. Samozřejmě. Dva měsíce si ji budu archivovat. Pak jsem se zeptal, jestli se nedá znovu podepsat smlouva aby mi balíček SMS opět aktivovali. Prý mám na tento paušál zapomenout, že už dávno není k nabídce. Neudržel jsem se a řekl, že si asi koupím předplacenku a bude, protože „neomezené“ paušály za tyhle peníze si můžou strčit někam. Chlapík z obsluhy evidentně sdílel názor a jen se usmál se slovy, že předplacenka se mi asi nevyplatí a jiný tarif mi asi nenabídne. Krása.

Nakonec jsme se vrátili zpátky k reklamaci, kdy se mi pán snažil vyjít maximálně vstříc. Snažil se dohledat onu zprávu. Dohledat se nepodařilo (nechápu, jak je to možné) a že mi s reklamací bohužel nemůže vyhovět. Pak jsem, po dřívějších zkušenostech s reklamacemi, nadhodil, že jsem volal na infolinku a o tom tam záznam určitě mají. Prý že se záznam, pokud existuje, nedá dohledat hned, ale podívá se na to. Následuje dlouhé povídání obsluhy s někým znalejším a po chvíli se ozvala kouzelná slova „..počkat, takže tam ty smsky vlastně jsou…“. Poté mi pán za pultem řekl, že jsem při volání na infolinku údajně operátorovi potvrdil, že mi má znovu prodloužit všechny balíčky, tudíž mi pošlou dobropis a blabla. To už jsem tak úplně nevnímal, protože jsem si byl setsakra jistý, že jsem nic takového nepotvrdil a myslel jsem si, že mám automaticky prodlouženou smlouvu. To mi bylo naštěstí vyvráceno, já se uklidnil a dál se raději nehádal (i když z principu bych strašně moc chtěl) a byl jsem rád, že mám krásný, levný tarif bez smlouvy v době, kdy se můžou všichni posrat z nesmyslných „neomezených“ tarifů bez rozumné alternativy.

Nakonec jsem strašně rád, že to takhle dopadlo. Ani mě moc neštve zabitá hodina života kvůli chyby nějakého ňoumy se sluchátkem, protože v záchvatu zoufalosti jsem už obhlížel SIMku s předplacenkou Blesku s tím, že víc jak tři stovky měsíčně za mobil prostě dávat nechci. Upřímně lituji podobně smýšlející jedince, kteří mají telefon na občasné volání a psaní zpráv a neprovolají 300 minut měsíčně nebo nevolají maximálně pěti lidem. V dnešní době totiž, jak se zdá, žádná alternativa neexistuje.

Komentáře

Kenn

Kenn

20:21 18.06.2013

Vypadá to vcelku srovnatelně s mým aktuálním paušálem. Je smutné, že je třeba dělat takové dementní kličky, aby se dalo volat za ceny aspoň trošku se blížící zbytku světa.


Ondřej Nečas

Ondřej Nečas

19:55 18.06.2013

České dráhy pravděpodobně hejtuješ jako všechno, ale za 88 Kč měsíčně dostaneš 294 SMS. Stačí mít In-Kartu. Spolupráce s Vodafonem. Funguje to hodně dlouho, používám to už skoro 2 roky. Zbytek si dogugli. Bez netu v mobilu neznám výhodnější nabídku.


 

Hledej